Direkte linje tager branchens førende skridt af fortsat at tilbyde de ‘ kørekort
Andre biler dækning som standard i sin bil forsikringspolicer.
DOC er dækket for bilister at bruge andre køretøjer eller tillade en anden bilist
at køre deres bil, når de er i en nødsituation.
Emma Holyer, Motor talsmand for direkte linje kommenterede: “vi ønsker ikke at
Lad gæsterne stå hvis de er i en nødsituation, og så vil vi
fortsætte med at give vores kunder med cover.
“Andre forsikringsselskaberne siger de fjerner dækslet fordi det øger den
problemet med uforsikrede køre- og det er åbent for svig af yngre bilister, der ønsker
drive høj powered køretøjer.
Men direkte linje ikke er parat til at forlade sin
jura blivende kunder høj og tør kun på grund af et par utroværdig bilister. Hvis
disse specifikke par bilister forårsager problemet forsikringsselskaber bør tænke over
specifikke afsætningsgaranti regler i stedet for at fjerne coveret for alle bilister.”
Direkte linje er meget proaktive i at beskytte kunderne mod uforsikrede,
og er den eneste forsikringsgiver, der ikke straffer sine kunder, der er ramt af uforsikrede
drivere.
Nogen omfattende direkte linje forsikringstageren, der er ramt af en uforsikrede
driver holder deres ingen krav rabat og er ikke ansvarlig for overskydende politik.
Med enhver anden forsikringsgiver bilister skal betale deres overskud og mister hævder deres nej
rabat, som i gennemsnit koster £550 pr. hændelse.
Direkte linje understøtter desuden Durham politiet i dens unikke ordningen til at skære
uforsikrede kørsel. Enhver uforsikrede bilister i Durham tvinge område risici med deres
bilen beslaglagt og efterfølgende knust hvis de er stoppet og fundet at være
uforsikrede. For at få deres bil tilbage ejer skal betale udgifterne til recovery, storage plus
fremlægge dokumentation for forsikring inden for 14 dage. Hvis de undlader at gøre dette, bliver bilen
knust.
Én ud af 20 bilister er uforsikret og forskning har vist uforsikrede bilister er
meget mere farlige end lovlydige forsikrede drivere. De er tre gange mere
tilbøjelige til at have været dømt for kørsel uden omhu og opmærksomhed, og ti gange
mere tilbøjelige til at have været dømt for spirituskørsel end den gennemsnitlige bilist.