Så du ikke er en professionel højttaler. Der er ingen undskyldning for ikke at give en professionel præsentation.
Du har en stor produkt eller service! Du har sat sammen en fantastisk præsentation med godt indhold!
Du virkelig vide, dine ting! Du er en ekspert! Intet af dette spørgsmål, hvis du ikke har offentlige taler færdigheder.
Hvis du ikke taler som en pro, kan du ikke få de resultater du ønsker.
1. indledning bringe en maskinskrevet introduktion og bede din introducerende at læse den ordret. Dette vil give du troværdighed og give publikum en grund til at lytte til dig.
2. målgruppe tale foran et publikum, der kan drage fordel af din service og kan ansætte dig.
3. åbning du kun har 30 sekunder til at fange dit publikums opmærksomhed ellers kan du miste dem for evigt. Åben med en historie, et spørgsmål, en sang, osv. der er relativ til din tale eller i det mindste til publikum.
4. krop Give nok oplysninger, som de vil huske og ønsker mere. En almindelig fejl for mange er, at de giver alt for meget information. Efterlad dit publikum følelse god ikke overvældet.
5. afsluttende en god film med en dårlig eller skuffende slutning vil ødelægge virkningen af filmen. Samme med præsentationen. Sørg for at have en stærk tæt for at få indflydelse på din målgruppe.
6. historier Tell personlige historier for at gøre dine point. Folk husker historier mere end noget andet. 7. humor gøre dit publikum smil, klukle eller grine. Når folk har det sjovt de husker mere og vil forblive opmærksomme for dig.
8. opmærksomhed der er mange måder at holde din målgruppe opmærksomhed. Mange er nævnt i denne artikel. Jo mere opmærksomhed du har, de flere resultater du får.
9. ægthed være dig selv. Når du er oprigtig og vise publikum hvem du virkelig er, vil du have mere af en virkning.
10. tillid så du er nervøs undertiden. Hvad så. Du behøver ikke at lade andre vide. Handle overbevist om, og du vil vises og føle sig trygge.
11. forberedelse jo mere du er forberedt, jo mere tillid du har og de bedre job du vil gøre. Ved dit materiale!
12. pause dette er et fantastisk blikfang. Efter at have sagt noget, du ønsker tid dit publikum til at huske, pause, være tavs og give det til at synke i. Pause i stedet for at bruge ah eller um. Pause når du glemmer hvad du skulle sige næste. Det er OK at holde pause og igen samle dine tanker. 13. vocal udvalg har stemmen matche, hvad du siger. Være udtryksfulde og vise det i din stemme.
14. kropssprog har kroppen matche, hvad du siger. Hvis du fortæller en historie om en person taler i telefon, bruge hånden som en falsk telefon og foregive du taler ind i den.
15. nervøs Fidgeting Pacing frem og tilbage, hænderne i lommerne, og rokkende er alle distraktioner. Vær opmærksom på dine egne nervøs vaner og stop gør dem.
16. øjenkontakt kig på din målgruppe. Flytte dine øjne fra den ene side af publikum, at midten til anden siden i en jævn bevægelse.
17. tid Stick til din taletid og være forberedt til din tid til at blive afbrudt.
18. Tilslut med publikum. Find noget, de kan forholde sig til dig med.
19. kontrol du er i kommando af rummet. Tal ikke over mennesker, hvis andre taler indbyrdes.
20. bo på sporet, hvis nogen spørger et spørgsmål, som ikke er relevante, så fortæl dem, du vil blive glad for at besvare dette spørgsmål efter sessionen. 21. noterer sig det er OK at bruge noter. Har dem uddelingskopierne, din flipover, din power point, osv.
22. visualisering Forestil dig den måde du ville gerne blive opfattet ved forelæggelsen og derefter handle på den måde.
23. hånd Outs forsøge at altid have hånd outs og være sikker på, at de har dine kontaktoplysninger på dem. Denne måde har du givet mennesker en måde at komme i kontakt med dig.
24. kjole slid noget, der gør du føler dig som en million dollars, og du vil handle og fremstå som en million dollars.
25. post og/eller video tape dine præsentationer. Du vil lære en hel del af dem.
26. give A måder hvis du har et produkt til salg, give et par væk som præmier. Dette lader publikum vide du har fået ting uden at skulle give en salgstale.
27. Lyt få dit publikum til at åbne og lytte omhyggeligt. Du kan samle værdifulde oplysninger til den næste præsentation.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *